
Pasta amb verdures típiques de final d’hivern-inici de primavera: carxofes, espàrrecs i pèsols. Una de les meves preferides i que demostra a la perfecció que es pot cuinar un plat de pasta molt sucós i ple de sabor sense haver de recórrer al tomàquet, carns o invents estranys.


[adinserter name=»LRCM RESP 1″]




[adinserter name=»LRCM RESP 1″]
Les verdures i l’aigua de cocció són suficients per crear una salsa super dolça i delicada a la qual, si se li afegeix una miqueta de formatge per fer-la una mica més densa, recobreix la pasta perfectament. Una miqueta de pebre negre i/o caiena i ja ens l’acaben d’alegrar del tot.

Nota: No tenia carxofes, ni pèsols frescos i he fet servir congelats. Evidentment, sempre és preferible fer servir ingredients frescos, però no és imprescindible i agilitzen moltíssim l’execució del plat.
Bon profit!
Índex
Visita el meu canal de YouTube
Si encara no ho has fet, et convido a subscriure't al meu canal de YouTube per no perdre cap recepta nova.No oblidis seguir-me a Instagram! Allà comparteixo més receptes, trucs i contingut especial per als amants de la cuina italiana.
Les últimes videoreceptes del meu canal!
La fitxa
Pasta amb carxofes, espàrrecs i pèsols (Pasta primavera con asparagi, carciofi e piselli)

Pasta amb verdures típiques de final d’hivern-inici de primavera: carxofes, espàrrecs i pèsols. Una de les meves preferides i que demostra a la perfecció que es pot cuinar un plat de pasta molt sucós i ple de sabor sense haver de recórrer al tomàquet, carns o invents estranys.
Ingredients
- 160 g Tagliatelle
- ½ Ceba
- 3 Carxofes
- 6 Espàrrecs
- 100 g Pèsols
- 2 cullerades de Pecorino romano o parmesà ratllat
- 1 Bitxo opcional
- Sal
- Pebre negre
- Oli d'oliva
Elaboració pas a pas
- Picar la ceba a quadradets
- Pelar les carxofes, retirar la part central fibrosa, tallar-les a quarts
- Treure la part dura dels espàrrecs, doblegant-los fins que ells mateixos es trenquen
- Separar les puntes i, la resta dels espàrrecs, laminar-los a trossets de més o menys 3 mil·límetres
- Bullir les carxofes en aigua salada fins que estiguin gairebé al dente. Escórrer i deixar a banda
- Sofregir la ceba en un parell de cullerades d’oli d’oliva
- Posar ja al foc l’olla d’aigua per bullir la pasta
- Quan la ceba estigui daurada, afegir el bitxo (opcional), els trossets d’espàrrecs (les puntes encara no) i remenar un minut
- Afegir les carxofes i els pèsols
- Donar un parell de voltes, salar i deixar passar un minut. Si queda molt sec, afegir una mica d’aigua o brou de verdures
- Afegir les puntes d’espàrrecs, saltar 30 segons, i afegir la pasta gairebé al dente, que haurem bullit alhora que preparat les verdures, i mig cullerot d’aigua de cocció de la pasta
- Remenar 10 segons, parar el foc i afegir el formatge ratllat i pebre al gust
- Servir amb un raig d’oli d’oliva per sobre i una mica més de formatge, si us ve de gust


